ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Glask...lart? Vart flyttar de?  (läst 292 gånger)

2021-10-23, 13:39
läst 292 gånger

Utloggad Åke Holmkvist

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 139
  • Senast inloggad: 2023-08-10, 12:28
    • Visa profil
Hej!

Har letat överallt men hittar inte vart de flyttar. (se bilaga - Bild 41/ sid 316 på SVAR)

Hittar varken socken eller någon ort som börjar på "Glask" (?) och ingen av siffrorna passar något sidnummer där de finns. Ingen notis i flyttningslängden.

Någon som känner till en ort som börjar på Glask? (...om det nu är så det står)

Mvh
Åke

2021-10-23, 13:52
Svar #1

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6919
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 23:59
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Eftersom prästen vet sidnumret som de flyttar till (fol. 2730), så måste det vara inom pastoratet. Och där finns bara en församling med så höga sidnummer: Falu Kristine.

Där finns de på uppslag 2730 i AIIa:17: Kvarteret n:r 183 Glashyttan, gård n:r 15.
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2021-10-23, 14:39
Svar #2

Utloggad Åke Holmkvist

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 139
  • Senast inloggad: 2023-08-10, 12:28
    • Visa profil
Ah, tack så jättemycket! Jag trodde ev. att den höga siffran skulle vara ett flyttningsbevis som ju inte finns online. Bra detektivarbete! :)

Mvh
Åke

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna