ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Frans Johansson f. ca 1670, d.1726-03-21 i Nora  (läst 197 gånger)

2021-10-09, 18:17
läst 197 gånger

Utloggad Bengt Johansson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2023-08-14, 19:57
    • Visa profil
Jag letar efter information om denne Frans Johansson före 1718.
Följande uppgifter finns på nätet:
  • Gift med Katarina Berg 1700. (Stämmer med vigselboken, 1700-09-23 såvida det inte gäller en annan Frans Johansson. I husförhörslängder och i dödsnotis anges hon bara som "hustru".)
  • Far till Johan Fransson Vesterberg (f. 1703-06-14). Det verkar också stämma, men är främst baserat på att det finns en son Johan som verkar vara i rätt ålder och att det inte finns så många Frans. (Födelsebok finns inte för 1703)
  • Föräldrarna ska ha varit Johan Eriksson (d. 1706) och Anna Dandenell (d. 1702), men den kopplingen har jag gått bet på att hitta. (Det finns information om ytterligare några generationer bakåt, där gissar jag att informationen kommer från smedskivan där åtminstone Anna Dandenell finns med.)
Ytterligare information om Katarina Berg är också av intresse.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna