ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lilla Malma församling förfrågan?  (läst 627 gånger)

2021-09-30, 21:49
läst 627 gånger

Utloggad Berndt Boberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 261
  • Senast inloggad: 2024-04-04, 16:57
    • Visa profil
Via ArkivDigital och i Lilla Malma församlings husförhörslängder Al:1 1764-1774 Bild: 89 / Sida 85, och om läser ni där vid Nils Boberg 1744 och vad är det som finns antecknat närmast till vänster om årtalet 1762 där? Nu hoppas jag verkligen att alla som läser detta inlägg vill informera mig vad ni tolkar just där finns antecknat?


Med vänliga hälsningar
      Berndt Boberg





2021-09-30, 21:55
Svar #1

Utloggad Kalle Birgersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5122
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 13:45
    • Visa profil
"Snickaren mäster Nils Boberg, fr. Lundby 1762, till Malma 1770" är mitt förslag, men jag undrar om inte Lundby och Malma hör till personen ovanför?

2021-09-30, 23:08
Svar #2

Utloggad Berndt Boberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 261
  • Senast inloggad: 2024-04-04, 16:57
    • Visa profil
Hej Kalle Birgersson,
Jag vill framföra ett varmt tack för din information till mig i detta ämne.
Jag själv tror ju då nu också på att denna information informerar om personen ovanför, så nu släpper jag detta spår om min förfäder Nils Boberg ifrån Bronäs och istället inriktar mig på  att han istället ursprungligen var den Nils Carlsson som var i snickarlära så pass sent som åtminstone datumet den 1764-03-29 hos snickarmästare Sven Smedberg i Nyköping. Är där någon av er som är helt säker på att ni har information om denna Nils Carlsson efter detta datum så skulle jag vara mycket tacksam om ni vill dela med er av denna information till mig?


Med vänliga hälsningar
     Berndt Boberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna