ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hvor finner jeg opplysninger om reservekarler i Nærke-Værmlands regimente på 1780-tallet?  (läst 516 gånger)

2021-09-30, 16:41
läst 516 gånger

Utloggad Kjetil Østebø

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 41
  • Senast inloggad: 2023-10-14, 09:32
    • Visa profil
Hei,
Da Peter/Pehr Nilsson døpte sin sønn Anders i Viby kirke 8. april 1780, Ørebro, står han oppført som reservekarl. https://sok.riksarkivet.se/bildvisning/C0001459_00230


Har noen anledning til å hjelpe meg med hvor jeg kan finne eventuelle militærruller med mer informasjon om ham?


Jeg har sjekket Generalmønsterrullene uten å finne ham, men jeg kan jo ha oversett ham. Sökning: Närke-Värmlands regemente - Riksarkivet - Sök i arkiven Jeg har også en tråd om ham og familien hans under Viby socken hvor det er lenker til husforhørslengder ol. Reservekarlen? Pehr Nilsson på Walby Ægor 1779. Hvor kom familien fra og hvor dro de? | Anbytarforum (rotter.se) Jeg er imidlertid svært interessert i å finne ut om det kan finnes relevant informasjon i militærrullene som kan hjelpe meg å komme videre her. Tenkte derfor det kunne være greit å lage en post også her under Militaria.







2021-09-30, 19:09
Svar #1

Utloggad Kalle Birgersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5135
  • Senast inloggad: 2024-04-25, 13:34
    • Visa profil
Han blev sjuk efter bara några månader så det finns bara en liten notis om honom i generalmönstringsrullorna, men jag har lagt in en länk till det i den andra tråden.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna