ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Födelseort ?  (läst 550 gånger)

2021-09-29, 17:49
läst 550 gånger

Utloggad Kjell Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 477
  • Senast inloggad: 2024-03-19, 18:44
    • Visa profil
Vad anger man som födelseort när modern fött barnet i en annan socken/församling än den familjen är skriven i ? Jag har t ex ett fall där familjen bodde i en socken utanför Lund, födelsenoteringen står FB för denna socken, men där står också att själva födseln skedde i Lund. Jag är själv född i Linköping, som då hade två församlingar och ett BB (jag är osäker på vilken av dessa församlingar BB låg i). Jag antar att i stort sett alla barn i staden föddes på BB och skulle då alla barn i Linköping ange samma församling som födelseort ?
MvhKjell Johansson

2021-09-30, 16:55
Svar #1

Utloggad Gunnar Jonsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2177
  • Senast inloggad: 2024-03-23, 13:34
  • Gunnar Jonsson, Säffle
    • Visa profil
Jag tycker att du ska ange den ort där modern bor. Sedan i levnadsbeskrivningen exempelvis nedkomst i Lund. Så gör åtminstone jag.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna