ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: DNA forskning Ancestry  (läst 402 gånger)

2021-09-14, 12:15
läst 402 gånger

Utloggad Carina Ström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 132
  • Senast inloggad: 2024-03-24, 11:24
    • Visa profil
Hej!
Detta inlägg kanske borde ligga på DNA forskning. Moderator kan flytta om det är så.


Mitt problem är följande: En gren av mina förfäder i mitt träd på Ancestry dyker upp hos en kvinna i USA som gjort DNA test där. Jag har inte testat mej och vi kan inte hitta någon gemensam nämnare i våra träd. Bland de personer som dyker upp har flera emigrerat till USA. Min fråga är hur visas resultatet av test upp på Ancestry?
Läggs träffarna in i släkträdet automatiskt? Hon har fått in en person som kusin som hon aldrig hört talas om. Det kan ju i och för sig stämma, det har hänt förr att okända barn blir kända. Denna person har ett polsk namn. Hon tror att det är genom denna person mina släktingar kommit in. Jag har vad jag vet ingen polsk anknytning. Åtminstone inte 300 år bakåt.


Någon som har en förklaring?


Carina

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna