ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bengt Andersson f 1773  (läst 217 gånger)

2021-09-12, 16:38
läst 217 gånger

Utloggad Lennart Strandling

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 101
  • Senast inloggad: 2022-08-05, 21:43
    • Visa profil
Min ana Bengt Andersson dör 18070315 i Gröndalen Yxnerum enl db. Enligt hfl är han född 1773, har inte lyckats hitta var. När han gifter sig med Margareta  Jönsdotter (1769 Hannäs - 1840 Sjöberget Yxnerum) är han vid Borkhults Bruk. Har en dotter Brita Stina f 18010313 Yxnerum och sonen Carl Anders f 18030922 Djurnäs Yxnerum. Carl Anders heter senare Ry(d)berg och hans son August 1844 - 1874 heter Rydberg. August är min mormors morfar. Någon som känner till något om Bengt, var han är född osv? Mor var adopterad som spädbarn så jag har ingen kontakt släktledes och trakerna runt Yxnerum är också dåligt kända. Socknar med skate i olika härader och landskap komplicerar ytterligare!
// Lennart

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna