ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anders Humla soldat vid Humlebo  (läst 248 gånger)

2021-08-31, 11:52
läst 248 gånger

Utloggad Martina Erhardsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 21
  • Senast inloggad: 2021-08-31, 11:52
    • Visa profil
Av en ren tillfällighet hittade jag soldat Humla i en bouppteckning i Valbo Härad i Dalsland. En bouppteckning efter hans bror Kristiern Rasmusson i Edstena Östra, Högsäters församling. Sökte i Soldatregistret efter Humla. Hittade en Anders Rasmusson Humla i Långared. När jag sökte i Husförhören från Långared. Då hittade jag förutom Anders Humla med familj också hans syster Kerstin Rasmusdotter, min anmoder. Hon försvann från Rännelanda socken i Dalsland, efter hon blivit änka. Dottern växte upp hos sin fars släktingar. 1794 återkommer Kerstin från Västergötland till sin dotter i Rännelanda.
Anders Rasmusson Humla, var född 1743-05-19 i Hultane, Rännelanda socken. Son till Rasmus Kristiernsson och Karin Eriksdotter i Hultane. Död 1797 i Ralsbo, Långared.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna