ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Borgmästaren Lars Månsson Laitinen  (läst 242 gånger)

2021-08-25, 11:57
läst 242 gånger

Utloggad Sven Jansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 109
  • Senast inloggad: 2023-02-27, 19:55
    • Visa profil
Hej alla ni som har denne man i era anor.


Jag letar efter anförvanter till honom, sam så även ättlingar.


Detta på grund av att många av hans ättlingar finns återgivna i min brylling Jan Gustaf Åke Gestbloms stora utredning
kring sin egen släkt där min farmors fadersanor går ned till 1460 talet och med slutpunkt till Måns Månsson Kempe född 1460. Dessa anor går då från min farmor Märtha Elisabeth Ekman/Jansson[född Wennström 1898 i Härvsta Simtuna] till
Lars Erik Johan Wennström vars far var Johan Jansson Hjelte från vilken grenen Gestblom/Gestrin kom. Följer man Hjeltegrenen bakåt så hamnar man till slut nere hos Måns Månsson Kempe 1460.


Jag vet idag att en del ättlingar emigrerade till olika länder och en del har jag mailkontakt med, men är oerhört intresserad av att veta mer om dessa släkter. Det finns också Vallonanor i bland många personanor vilket har bekräftats
av 3 olika Vallonättlingar.


Därför skulle jag vilja att alla som även de söker uppgifter om nämnda personer att kontakta mig via


u18210256@telia.com


Vänliga hälsningar
Sven Jansson
Uppsala

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna