ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Företag som skannar och kopierar hetl fotoalbum?  (läst 1130 gånger)

2021-08-22, 10:18
läst 1130 gånger

Utloggad Anders Hedman

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 40
  • Senast inloggad: 2024-04-13, 11:21
    • Visa profil
Jag har några gamla fotoalbum som jag skulle vilja ha skannade och kopierade på papper av god kvalitet, som jag kan skänka till släktingar. Bäst vore om företaget även kunde binda in eller häfta kopiorna så att det blir som nya album. Känner någon till ett företag som gör detta? Om inte, känner någon till ett företag som bara skannar och printar ut fotoalbumet? I sådant fall kan jag ju gå med materialet till en bokbindare.

2021-08-22, 17:06
Svar #1

Utloggad KG Hammarlund

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2543
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 18:46
    • Visa profil
Jag känner inte till något företag som både scannar och sedan gör nya album, men en variant är att du kontaktar en lokal fotoaffär och hör om de kan scanna dina album till digitala bildfiler av god kvalitet. Med dessa bildfiler kan du sedan anlita någon av den uppsjö firmor som gör fotoböcker  av digitala bildfiler. Se t ex https://www.xn--bst-i-test-q5a.se/fotobok

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna