ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Tillgång till Borgsjöbasen  (läst 434 gånger)

2021-08-21, 17:53
läst 434 gånger

Utloggad Jan Mikael Hedlund

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 31
  • Senast inloggad: 2021-10-24, 22:38
    • Visa profil
Hur får man tillgång till Borgsjöbasen, enligt min skiva Familjeregister Borgsjö 1770-1859 ska det finnas i disgen 8 men det är ju en gammal uppgift, och jag har desutom inte Disgen 8.

2021-08-22, 06:37
Svar #1

Utloggad Karl-Ingvar Ångström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 272
  • Senast inloggad: 2024-01-16, 07:28
    • Visa profil
HEJ Jan Mikael!
- Som Du kanske har sett kommer årets släktforskardagar att genomföras digitalt från Göteborg. Utställningsmontrarna blir virtuella. Medelpads Hembygdsförbund - där jag numera är verksam som kassör m m -  kommer att ha en sådan "monter". Hembygdsförbundet håller på att ta fram en förteckning över all hembygds- och släktforskarlitteratur m m som finns i Medelpad. Detta ingår i ett Liederorojekt om Medelpads immateriella kulturarv som vi håller på att påbörja.

- I förteckningen finns också hur man får tag i sockengenealogin för Borgsjö. Jag hänvisar till Medelpads-montern. Välkommen! /K-I

2021-11-01, 10:08
Svar #2

Utloggad Karl-Ingvar Ångström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 272
  • Senast inloggad: 2024-01-16, 07:28
    • Visa profil
HEJ!
- Frågan om Sockengenealogier i Medelpad kommer att behandlas vid ett landskapsmöte på nätet i morgon tisdag kl 18 som släktforskarföreningen DIS-MITT och Medelpads Hembygdsförbund ordnar. Länk finns i bilagan och på hemsidan www.hembygd.se/medelpad, Där finns också en förteckning över Medelpadslitteratur, t ex sockengenealogier.
Hälsn /K-I

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna