ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Generalmönsterrullor - Artilleriregementet 1667a (1726) Bild 4270  (läst 383 gånger)

2021-07-04, 14:47
läst 383 gånger

Utloggad Ylva Lindqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 906
  • Senast inloggad: 2024-04-17, 13:46
    • Visa profil
Bengt Hassellöf är commenderad på öland och ?????

2021-07-04, 15:11
Svar #1

Utloggad Kalle Birgersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5115
  • Senast inloggad: 2024-04-14, 18:42
    • Visa profil
Bockhalles slätt tycker jag det ser ut som, det finns ju en soldat till på samma sida som är kommenderad till samma ställe att jämföra med. Först undrade jag om det står Åland eller Öland, men på den andra ser det ut som Öland och det verkar ju vara folk från Kalmar län så Öland passar bättre än Åland.

2021-07-04, 16:10
Svar #2

Utloggad Ylva Lindqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 906
  • Senast inloggad: 2024-04-17, 13:46
    • Visa profil
Hjärtligt tack för hjälpen. Ja, Öland är jag säker på, han bodde på Borgholms malm. När jag letar efter Stockhall i ortsnamnsregistret får jag bara upp två rimliga alternativ, båda gränsstenar, en i Kyrkhults socken och en i Örkeneds socken, vet inte om någon av dem står på en slätt.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna