ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: anor som bott i bl.a. Dikarstorp, Nytorp, Fagerhult  (läst 291 gånger)

2021-06-16, 12:17
läst 291 gånger

Utloggad Bengt Gustafsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 53
  • Senast inloggad: 2021-06-23, 11:12
    • Visa profil
Merparten av mina anor finns i socknar i östra Södermanland. Har hittat anor från Trosa landsförsamling. För några har jag "luckor" i min information om dem. Någon som kan hjälpa mig att fylla "luckorna"?

Erik Nilsson Räfling född 1739-11-22 i Dikarstorp Trosa land, död efter 1775. Bott i Dikarstorp Trosa land och Nytorp Trosa land, utflyttad 1775 kanske till Tystberga?. Ryttare?? och hans hustru
Christina Persdotter född 1743-01-29 i Västerljung, död efter 1774. Bott i Nytorp Trosa land 1774-10. Bott i Västerljung, i Nytorp Trosa land, utflyttad därifrån.
När dog de och var? Var de utflyttade till Tystberga? Vart där? Var Erik ryttare?

I födelseboken C:1 sid 75 har jag hittat Catharina Larsdotter född 1757-04-05 i Fagerhult Trosa land och namnen på hennes föräldrar:
Lars Larsson född ?, död ?. Bott i Fagerhult Trosa land,
och hans hustru Christina Andersdotter född ?, död ?. Bott i Fagerhult Trosa land.
Har dock inte hittat något i husförhörslängder för Fagerhult om föräldrarna och därmed ingen mer information om dem.
Någon som vet något mer om Lars och Christina?

Tacksam för all eventuell information om dessa anor.
Med vänliga hälsningar
Bengt (som själv är född i sjukstugan i Trosa stad)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna