Forum > Förbundets databaser

Tillfällighetsfynd i Faktabanken

(1/5) > >>

Bertil Strömberg:
Jag har försökt använda tillfällighetsfynd både via sökfunktionen och registreringsfunktionen, men jag får det inte att fungera. Använder jag sökfunktionen länkas jag omedelbart till Rötters startsida, använder jag registreringsfunktionen händer ingenting. Måste jag ha särskild behörighet för att registrera tillfällighetsfynd?
 
Jag skulle också vara tacksam om det fanns en instruktion om hur man registrerar fynd. Nu har jag försökt lära mig av hur andra gjort, men jag är inte säker på att jag gjort rätt. (Kanske orsaken till att mina registreringar inte får någon effekt är att jag gör fel).

Ann-Mari Bäckman:
Det är inte så att uppgifterna måste godkännas? Om det är så, bör det ju stå någonstans.

Niclas Rosenbalck:
Vad har hänt med Tillfällighetsfynd ?   Varför går det inte att se alla tillfällighetsfynd under en socken som förut ?  Är det någon funktion jag missat ? Hela nya upplägget verkar väldigt opedagogiskt - har styrelsen utvärderat denna omändring som skett ? Är besviken att återkomma och se att det blivit som det blivit.
 
Med vänlig hälsning
Niclas

Fredrik Salomonsson:
Saknar fortfarande funktionen att man inte kan lista de senaste registrerade tillfällighetsfynden i databasen.
Lägg gärna till den funktionen i databasen.
 
(Meddelandet ändrat av Fredrik_S 2014-12-21 14:54)

Mattias Andersson:
Funkar databasen överhuvudtaget? Jag har lagt in ett fynd men hittar det inte...
Instruktionerna och vilka fält som används bör också ses över. Det är en värdefull databas, men den måste förädlas.
Tex är ett fynd av en notis i grannsocknen (i en mindre använd/känd källa) ett tillfällighetsfynd värt att registrera eller är det bara när man hittar något från en annan landsända?
 
Hälsar Mattias som gärna vill delge sitt fynd om den sörmländske soldaten Nils Flygares eskapader med en hallandspiga...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion