ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Egendom - Kuba?  (läst 531 gånger)

2021-05-15, 21:31
läst 531 gånger

Utloggad Magnus Scott

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 241
  • Senast inloggad: 2024-04-01, 18:26
    • Visa profil
Hej,

har nyligen kommit i kontakt med ättlingar till en utvandrad USA-släkting och därigenom fått ett antal nya grenar att utforska.

Enligt en uppgift jag fått skulle min släkting med familj en tid ha ägt någon form av egendom på Kuba under 1900-talets första decennier (min släkting avled 1922). Egendomen skulle sedermera försvunnit ur släktens ägo i samband med att  Castro övertog makten.

Tyvärr är detta det enda jag känner till och denna uppgift var tidigare helt okänd för mig. Finns det någon här inne som kan hjälpa till att utveckla detta?

Var det vanligt att svenskar som emigrerade sökte sig till Kuba? Vad kunde det i så fall finnas för intressen där? Såvitt jag kan utröna från Census 1900-1940 har mina släktingar varit bosatta i New Jersey och sedermera Naugatuck, Connecticut. Ingenting tyder på att de bott på Kuba.

Tacksam för eventuell hjälp.

Ha en bra kväll allihop!

// Magnus

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna