ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: namnet Babit  (läst 287 gånger)

2021-05-13, 20:30
läst 287 gånger

Utloggad Inga-Lill Persson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 78
  • Senast inloggad: 2024-04-08, 21:02
    • Visa profil
Hej  Jag har funnit på nätet ett efternamn som förbryllar mig Jag har en ana Margareta Olofsdotter född 1617 i Gnarp  och död i Skinnskatteberg 1712. enl. ej vederlagda upp gifter ska hon ha en far vid namn Oluf Babit från Gnarp. Namnet låter inte troligt i mina öron. finns någon som har koll på Gnarp så tidigt vore det intressant.
När Margareta gifter sig i Skinnskatteberg 1652 01-04, står att hennes styfmor begravs samtidigt
en gammal finnkäring. Jag har många skogsfinnar i släkten och tankarna går åt det hållet, om det kan vara några invandrande finnar från Torneå, då Gnarp ligger så långt norröver, och om man kom landvägen från Finland kan det vara en vild gissning
Hälsningar Inga-Lill

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna