ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Konga häradsrätt (G) FII:19 (1814-1815) Bild 499 / sid 841  (läst 217 gånger)

2021-05-06, 18:08
läst 217 gånger

Utloggad Ylva Lindqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 909
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 18:29
    • Visa profil
Nu behöver jag hjälp att uttyda/förstå kontentan av en bouppteckning efter Måns Nilson i Idemåla Norregård upptecknad den 6 Nov 1814. Inledningen kan jag läsa något så när. Tror också att jag förstått rätt att fastigheten med värde 300 är änkan Catharina Pehrdotters efter hennes föräldrar.
När alla inventarier lagts till är boets värde 387. Sedan finns en del skulder summa 129. Däremot kan jag inte uttyda vad det står under kredit som blir summa 128?
Därefter kommer ett stycke där jag bara kan läsa ”?????? får hon behålla ??????? á wärde   3.45.
Sedan kan jag läsa ”Gångkläderna tillföres barnen enskilt á wärde   7.4.”
”Varmed fastigheten beträffar så har den avlidne mannen Måns Nilsson ??? något det ringaste i dette ?????????????????”
Nästa sida kan jag inte läsa ett skvatt utom underskrifterna.
Orkar någon förbarma sig och berätta vad det står i huvudsak?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna