ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Läshjälp  (läst 271 gånger)

2021-05-01, 10:51
läst 271 gånger

Utloggad Majvi Tillberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 237
  • Senast inloggad: 2024-02-13, 17:35
    • Visa profil
Hej! Jag kan inte riktigt släppa min ana Rasmus Larsson, jag har följt alla Rasmus i Skabersjö AI:1 (1767-1787) och använt mig av uteslutningsmetoden och kommit fram till att den Rasmus som står på bild 172 vä sida hos Lars Olsson på Nr 2 gås Rasmus 11 år nog är min ana, det ser ut som om efternamnet ska vara Larsson, den andre Rasmus Larsson som jag hittat och som är född 1766 bor fortfarande hemma hos sina föräldrar, min Rasmus är född 1767. Sen på bild 177 hö sida längst upp står en Rasmus 14 år och det verkar också stämma med min ana, nu till min fråga: Vad står det i kolumnen längst till höger, står där något som kan gälla Rasmus eller gäller det bara den översta personen Anders Trulsson? Jag griper efter halmstrået, för efter detta får jag nog ge upp när det gäller Rasmus Larsson.
Ha en skön 1: Maj!
Mvh! Majvi

2021-05-01, 11:39
Svar #1

Utloggad Eva Dalin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 15313
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 17:36
    • Visa profil
ing sed. frå Bara

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna