ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Polio Stockholm  (läst 435 gånger)

2021-04-29, 12:36
läst 435 gånger

Utloggad eleonore bogges

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 4
  • Senast inloggad: 2021-07-21, 10:38
    • Visa profil

Min farfar Anton Sixten Carlsson f. 17 (Bräcke) flyttade till Stockholm 1934 och någon gång efter sin ankomst fick han polio. Kan ha varit någon gång mellan 34-38 han insjuknade. Han träffade min farmor när han vårdades. Hon var sjukvårdsbiträde ( eller vad det nu hette) Ersta konvalescenthem och Gebers har nämnts. Är det någon som vet hur jag får fram information om hans sjukdomshistoria. /Eleonore

2021-04-29, 13:30
Svar #1

Utloggad Åke Wahlqvist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1217
  • Senast inloggad: 2024-04-11, 21:13
    • Visa profil
    • akewah.se
Med stor sannolikhet finns journalerna på Regionarkivet Stockholm.

2021-04-29, 16:45
Svar #2

Utloggad eleonore bogges

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 4
  • Senast inloggad: 2021-07-21, 10:38
    • Visa profil
Tack för svar! Jag kollade med regionarkivet gällande Gebers konvalescenthem och där fanns inte handlingarna kvar. Ska göra ett nytt försök med Ersta..... Måste man veta var personen har vårdats eller kan de hitta handlingar ändå? Tror mig veta han vårdades i Stockholm.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna