ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Okänd far  (läst 482 gånger)

2021-04-18, 18:51
läst 482 gånger

Utloggad Anders Björkman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 107
  • Senast inloggad: 2023-12-02, 11:40
    • Visa profil
Enligt Åtvid CI:10 sid 81 så föds det en oäkta son Gustaf Adolph 1864-05-18 i Mormorsgruvan av Sara Charlotta Frängquist född 1839-09-07 i Åtvid
Faddrar är Frans Wilhelm Björkman och hans hustru Anna Charlotta Andersdotter i Gissebo, Gruvdrängen Lars Adolf Waernholm vid Mormorsgruvan o pigan Augusta Wilhelmina Björkman i torpet Bakom
Framledes när Gustaf Adolph blir vuxen heter han Björkman i efternamn, och det är inte påhittat bara, för vi släktingar till faddrarna har DNA matchningar på hans efterkommande.
Vem var hans far, det är en fråga som sysselsatt mig länge och jag har inte hittat honom.
Kanske är det någon annan som har någon lösning.
Vem vet? 8)
Anders Björkman :)

2021-04-20, 13:43
Svar #1

Utloggad Ulla Fava

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 385
  • Senast inloggad: 2024-02-23, 17:24
    • Visa profil
Ser vid Åtvids konfirmationsbok
SE/VALA/00468/D 1/1 (1851-1880)
år 1877 bild 16 så konfirmeras en Gustaf Adolph Björkman
Skulle inte det kunna vara Din G A som föddes 1864 . Då var han 13 år.
Vänlig hälsning Ulla F

2021-04-20, 18:56
Svar #2

Utloggad Anders Björkman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 107
  • Senast inloggad: 2023-12-02, 11:40
    • Visa profil
Tack Ulla, men tyvärr den Gustaf Adoph du hittat föddes 1863-01-17 också som oäkta men faderns namn stod som erkänt faderskap  i födelseboken av föräldrar Anders Gustav Björkman och Augusta Matilda Kindstedt, det står ju också som fader A G Björkman[/size]Den Björkman familjen har vi ingen släkt med som jag hittat.Leta vidare om du eller någon annan kan hitta någon far till den andra Gustaf Adolph, det jag misstänker är någon av dom 5 bröderna Björkman i Bakom som hoppat över skaklarna  det är våra förfäder, och  i o med att vi har DNA från Gustaf Adolphs sonsonMed hoppAnders

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna