ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bara mammor men inga pappor!  (läst 484 gånger)

2021-04-05, 17:49
läst 484 gånger

Utloggad Göran Lager

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 15
  • Senast inloggad: 2022-02-12, 14:09
    • Visa profil
    • www.tabberaset.se
Plötsligt har det dykt upp en människa på mitt MyHeritage som ska vara en systers barnbarn eller en närstående kusin. Jag har försökt kolla upp svärdssidan om någon kan vara min farfar (farsan o.ä) och har om inte gått bet å i alla fall kommit fram till två kandidater som stämmer åldersmässigt. (Alla döda inkl farsan och självklart farmor som aldrig gav klart besked om vem som var pappa till min farsa f. 1921). Försöker få den nytillkomna nära släktingen att berätta lite om spinnsidan, men hon ger mig bara namn på mamman, mormor och gammelmormor. Vill inte ligga på för mycket heller, det kan ju vara känsligt. Mormor heter Ingrid Sandell (ogift Fransson) och gammelmormor heter Anna Fransson ev född Jonsdotter. Någonstans där bland deras män skulle min farfar kanske dölja sig. Har sökt och sökt, men eftersom jag inte har deras födelseplats eller deras ålder har jag inte kommit någonstans (OBS jag är helt nybörjare på det här). Någon som kan hjälpa till?

Tackar ödmjukast på förhand!

2021-04-06, 08:09
Svar #1

Utloggad Kristina Rylander

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3606
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 18:32
    • Visa profil
Gjorde en snabb sökning och fastnade för den här familjen:
Mönsterås (H) AIIa:10 (1919-1933) Bild 1090 / sid 1073 (AID: v174515.b1090.s1073, NAD: SE/VALA/00258)

Ena dottern gifter sig Sandell 1942:
Mönsterås (H) EI:7 (1933-1954) Bild 550 / sid 47 (AID: v174533.b550.s47, NAD: SE/VALA/00258)

Om detta är den familjen du söker vet jag inte...och om årtalen funkar...eller Mönsterås...?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna