Jag prövar här också. Har tidigare lagt ut denna fråga Facebook men har inte fått något napp.
Jag söker alltså Lars Gustafsson och Karin Larsdotter, som åtminstone mellan åren 1746 och 1753 bodde i Hägnen i Borgstena socken. Nämligen då föddes 1746-11-02 sonen Lars (sedermera soldat Bodahl), 1750-09-19 sonen Gustaf och 1753-08-10 dottern Ingierd, samtliga enligt födelsenotiserna födda i Hägnen. Jag har inte hittat några andra barn födda av dessa föräldrar i Borgstena socken.
Litet märkligt är att alla barnen som sagt är födda i Hägnen, men i mantalslängderna för denna gård står en helt annan person, Olof Gunnesson. Av Lars Gustafsson finns inte ett spår.
Jag har letat efter vigsel- och dödnotiser i Borgstena och Tämta (där sonen Lars hade sitt soldattorp), men har inte hittat något, egentligen. Hittade visserligen en dödnotis om att en Lars Gustafsson hade dött år 1760 på torpet Myra i Borgstena och att en Karin Larsdotter hade dött, som enka efter en bonde, men det kändes inte som om det var rätt personer. Jag har förgäves sökt efter vigselnotiser mellan ca 1736 och 1746 i socknarna Borgstena, Tämta, Nårunga, Ljur, Ornunga, Vesene, Molla, Od, Fänneslunda, Fristad, Gingri, Örsås och Vänga.
Om någon vet något om dessa personer, födelse, vigsel, flytt, död, vore jag ytterst tacksam att få ta del av denna information. Det är lite retligt att ha luckor i generation 8 i släktträdet.... (I och för sig finns det fler luckor i denna generation, men ju fler som fylls, ju mer tillfredsställande är det!) *uppgiven*