ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Mary Vera Birgitta Jonsson/Åberg 1923 Kungsholm CI:44, sida 67. Läshjälp!  (läst 599 gånger)

2021-03-17, 20:09
läst 599 gånger

Utloggad Lena Lalera Hassinen-Karlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 44
  • Senast inloggad: 2023-09-06, 03:25
    • Visa profil
Mary Vera Birgitta föddes 25 juli 1923, Mamman var Elvira Erika Jonsson, pappan möjligen Harry Fabian Åberg.  I födelseanteckningen finns en massa text och jag kan inte läsa allt och inte heller få någon helhetsuppfattning. Det finns en anteckning på motstående sida, där jag tror att bnv betyder barnavårdsnämnd. Mary V B fick inte bo kvar hos sin mor, utan fadern och hans nya familj med en annan kvinna, tog hand om henne.
Kan någon läsa texten och kanske ge en värdefull insikt i situationen? Mary V B, var min mors tremänning.  Elvira Erika levde hela sitt återstående liv som hemhjälp, utan egen bostad. Inte förrän på ålderns höst bodde hon själv.tacksam för hjälp
Lena

2021-03-18, 23:53
Svar #1

Utloggad Kristina Gunnarsdotter

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6202
  • Senast inloggad: 2024-04-14, 23:21
    • Visa profil
Fadern står ju antecknad med namnet Harry Fabian Åberg. Undertill står det oä och trolovningsbarn.

I anteckningskolumnen står det: Att(est) afs(änd) t Bvn (barnavårdsnämnden). Att. om fadersk(ap) fr Bvn 17/8 23. Den 24/12 23 meddelande ifrån Bvn Hildur Schöldström, att barnet är trolovningsbarn.

2021-03-27, 01:13
Svar #2

Utloggad Lena Lalera Hassinen-Karlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 44
  • Senast inloggad: 2023-09-06, 03:25
    • Visa profil

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna