ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hur hittar jag någon som gift sig och bytt namn?  (läst 1924 gånger)

2021-03-17, 19:45
läst 1924 gånger

Utloggad Jakob Ringbom

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2024-01-11, 08:21
    • Visa profil
Sitter med arkivdigital och där är det ganska lätt att få fram föedelseuppgifter. Problemet tycks dock vara om jag hittar den kvinna jag söker så försvinner uppgifterna när denna gifter sig och byter efternamn?
Hur gör ni?

Jag har alltså födelsedatum och namn samt släkt och sista skrivna adress. Men då hon gift sig tar det slut där...

Tips?

2021-03-17, 20:09
Svar #1

Utloggad Sven-Ove Brattström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3276
  • Senast inloggad: 2024-02-09, 14:25
  • Bilden är gammal, mera rynkor nu :)
    • Visa profil
Ta bort efternamnet i sökningen, men inte år/månad/dag. sök. Något av svaren bör absolut vara rätt person. 
Lägg gärna till födelseförsamlingen och sök.  Tänk också på att stavning kan variera, så testa olika alternativ. Den som registrerade kan ha gjort ett misstag.
När hade du henne senast i registersökningen ?
Brattis (före 2004 Linewizard) = Sven-Ove Brattström

2021-03-17, 20:34
Svar #2

Utloggad Jakob Ringbom

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2024-01-11, 08:21
    • Visa profil
Hej Tackar! Ogift 1960, men när jag söker 1970 kommer hon inte upp. (Sökte idag) Ska prova utan efternamn!

Jakob

2021-03-17, 20:52
Svar #3

Utloggad Sven-Ove Brattström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3276
  • Senast inloggad: 2024-02-09, 14:25
  • Bilden är gammal, mera rynkor nu :)
    • Visa profil
Då kanske du vet hennes mans namn ? sök då på honom 1970 (1975 i AD). Finns han ?  Har du testat 1975. och 1985  ? 
De kan ha flyttat ut ur Sverige, men är hon din direkta ana vet du detta, Hon, eller bägge kan ha avlidit, det kanske du har kännedom om då. 
Meddela gärna resultatet här i tråden, och hur du gjorde, det kan vara betydelsefullt för andra här i detta forum som undrar.
Brattis (före 2004 Linewizard) = Sven-Ove Brattström

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna