ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Selling, Frank I  (läst 328 gånger)

2021-03-14, 10:34
läst 328 gånger

Utloggad Tove Schultz

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 163
  • Senast inloggad: 2023-02-01, 19:49
    • Visa profil
Hej, jag försöker hjälpa en amerikansk släkting att ta reda på mer om hennes mormors morfar som enligt de uppgifter hon har skall vara född i Södermanland, Sverige den 26 Maj 1859.


I USA så går han under namnet Frank I Selling alternativt Sallinger. Hittar ingen i Sverige vid det namnet född på den dagen och har även testat om det kan vara så att han hette Frans från början men går även bet på det.


Övrig information är att han ska ha varit gift med Ida Nathalia Andersdotter (som är min gemensamma släkting med henne som jag hjälper.) och hon är född den 18 Mars 1867 i Daretorp, Skaraborg. Fast Ancestry som mitt huvudsakliga släktträd ligger hos har gett mig ett förslag att hon kan ha varit gift med en Peter Alfred Carlsson så min förvirring är enorm.


Två döttrar ska ändå ha kommit till i äktenskapet mellan Frank I Selling och Ida Nathalia Andersdotter för i 1900 år Federal Folkräkning så bor Ida Nathalia Selling tillsammans med två döttrar Esther och Mildred Selling men maken bor inte där då.


Tacksam för all hjälp i denna förvirrande sökning.


Vänliga hälsningar Tove




Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna