ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Spalding nob 910 Runeberg  (läst 594 gånger)

2021-02-26, 16:35
läst 594 gånger

Utloggad Hans Grunwald

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 132
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 13:54
    • Visa profil
hej,
jag letar efter SPALDING, de kommer från Skottland, en som emigrerade till Göteborg och flyttade vidare till Norrköping, en annan flyttade first till Gbg och bosatte sig i Ljungby med egendom tills han flyttade därifån 1743 drevs ur-
Tyvärr ger Runeberg-listan ingen annat.  Finns det forfarende källor som visar en ytterlige generation ??
SPALDING utvisades till Plau/Mecklenburg, sedan flytade han och  familjen till Güstrow och Svensk Pommern- Men vad hände med familjen, på Runeberg gå det bara upp til TAB 7, i de Svenska gravstenarna är familjen köänd efter 1900-1924 också på platerna LJUNGBY-NORRKÖPING-STOCKHOLM . I dadens lista finns det bara en SPALDING på eniro.    Jag lärde mig om distributionen com
CAMMERRERN BILLINGS    FÖRHERRN  HOLMBERG och GRIPS enkör hette, wem var dessa personer
wem vet ett annat sätt att lära sig något
T A C K  för hjälpen
hans

2021-02-26, 17:30
Svar #1

Utloggad Sven-Ove Brattström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3276
  • Senast inloggad: 2024-02-09, 14:25
  • Bilden är gammal, mera rynkor nu :)
    • Visa profil
Brattis (före 2004 Linewizard) = Sven-Ove Brattström

2021-02-27, 13:18
Svar #2

Utloggad Hans Grunwald

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 132
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 13:54
    • Visa profil
hej
Sven-Ove,
Spalding kan ha rätt, jag har en länk från ett annat forum, som delvis är på Tyska, delvis på Engelska
Men visar familjens ursprung
https://www.google.com/search?...XvAhWBtqQKHQd3CZYQ4dUDCAw
hans

2021-04-14, 13:59
Svar #3

Utloggad Hans Grunwald

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 132
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 13:54
    • Visa profil
hej

jag har några nyheter.

SPALDING är känd sedan 1180-1250 som RODOLPHUS DE SPALDING: I GB jag letar bara efter hans far.

SPALDING-CLANEN bosatte sig i Scottland, under de scotts-engelsk KRIEGET omkring Maria Stuard , en del stannade i Skottland, en annan del bosatte sig i Svergie, vidare i Baltikum, en annan del bosatte sig i Mecklenburg (Plaue-Güstrow-Malchin). Runt 1600 gifte sig SPALDINGs med familjen OGILVIE/OGILVY , som fortfarende existerar i dag.

FamiljenOGILVIE har skivet en släktbok från 1150 till idag, så OGILVIE är också bosatt i Svergie, i den baöltiska staterna och även i Tyskland (även i Memelland)

Det finns flera uppgifter om familjen SPALDING från PETER DE SPALDING 1311 och framåt

hans

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna