ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bobergsläkt ifrån Ödesmo på 1740-talet?  (läst 399 gånger)

2021-02-24, 12:32
läst 399 gånger

Utloggad Berndt Boberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 261
  • Senast inloggad: 2024-04-04, 16:57
    • Visa profil
Finns där någon av er som har hittat information om någon Bobergsläkt som har varit bofast i Ödesmo eller dess närhet på 1740-talet så skulle jag vara mycket tacksam om ni vill dela med er av denna information till mig?


Med vänliga hälsningar
       Berndt Boberg

2021-02-28, 03:09
Svar #1

Utloggad Ulf Berggren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3749
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 00:38
    • Visa profil
    • www.stacken.kth.se/~ulfb/genealogi.html
Ulf Berggren

2021-02-28, 14:38
Svar #2

Utloggad Berndt Boberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 261
  • Senast inloggad: 2024-04-04, 16:57
    • Visa profil
Hej Ulf Berggren,


Först vill jag tack för din förfrågan till mig i detta ämne.


Jo det där med Ödesmo hittade jag information i ett annat ämne på denna släktforsknings forum hemsida, men nu har jag ju kollat upp att där ej i nu tid finns någon ort i Sverige med detta namn, och ej heller tycks där i gamla tider i Sverige ha varit någon församling som hade namnet Ödesmo, så eventuellt menades det i det aktuella ämnet Ösmo?


Har du hittat information om någon Bobergsläkt som har varit bofast på en plats i Ösmo församling emellan cirka år 1730-1770 så skulle jag vara mycket tacksam om du vill dela med mig av denna information till mig?


Mitt intresse i detta sammanhang är att jag försöker hittat ny information om min förfäder Nils Boberg, denne påstås ha varit född 1744-02-28, men dessvärre så har jag ej ännu hittat någon information om honom innan år 1768.


Med vänliga hälsningar
      Berndt Boberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna