ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hindby ryttaren Gunnar Ahlberg  (läst 369 gånger)

2021-02-09, 00:07
läst 369 gånger

Utloggad Marianne Dahlén

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 122
  • Senast inloggad: 2022-08-26, 20:05
    • Visa profil
Hej
Ryttaren och skåningen Gunnar Ahlberg (c1713-1752), Månstorps kompani, var bosatt i Hindby på nr 10. Han var gift med Elna So/ånesdotter och de hade bl.a. sonen Sone Gunnarsson, som senare återfinns i Hököpinge (gift med länsmansdottern Anna Maria Wahlman). Jag har letat och letat igenom de olika tänkbara socknarna och församlingarna i Malmö med omnejd och kan ej hitta varken Elnas eller Gunnars härkomst. Har kikat i staden, liksom grannsocknarna till Fosie. Är det någon som känner till dessa två. Elna gifte om sig med en annan ryttare efter Gunnars bortgång. Skulle bli väldigt glad för alla tänkbara tips. Jag tror att Elna bör varit född omkring 1720-25 +/- antal år. Men som sagt var såg hon och hennes förste make dagens ljus första gången. Det är min fråga.

2021-02-23, 23:04
Svar #1

Utloggad Marianne Dahlén

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 122
  • Senast inloggad: 2022-08-26, 20:05
    • Visa profil
Hej igen
Hittade Elna Sonesdotter i Södra Sallerup, för ev intresserade. Men jag är fortfarande undrande om Gunnars bakgrund, om någon vet mer hade det varit kanon. :)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna