ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jacob Simon  (läst 290 gånger)

2021-02-06, 17:04
läst 290 gånger

Utloggad Tom Hellström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 5
  • Senast inloggad: 2021-12-08, 20:32
    • Visa profil
Jag söker en man vid namn Jacob Simon som ser ut att ha rest från Southampton till Cape Town i augusti 1896. Han är en avlägsen släkting som föddes i Stockholm 1869 och växte upp i Sundsvall varifrån han ska ha utvandrat till England 1896. Tills nyligen trodde jag att han slogs sig ner i Liverpool och med tiden avled där men nyligen fick jag tips om att en man med det namnet reste med passagerarfartyg som ovan nämns. Även andra uppgifter stämmer hyggligt väl.
Jacobs föräldrar kom till Sverige från Ryska Polen 1864 och blev aldrig svenska medborgare.
Jacobs och hans syskon växte upp som ryska undersåtar i Sverige och alla utom Jacob stannade i Sverige. Omkring år 1900 bytte syskonen namn till Simonsson och blev även svenska medborgare men såvitt jag förstår gäller det inte Jacob.
Nån här som har tips om hur jag ska kunna söka rätt på denne man i Sydafrika?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna