ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Arkiv för inresande  (läst 621 gånger)

2021-01-30, 00:10
läst 621 gånger

Utloggad Lina Berg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 92
  • Senast inloggad: 2022-04-02, 10:41
    • Visa profil
Hej,

Har ett fall med en återvändande emigrant som kommer tillbaka till Sverige genom Malmö ca år 1894. Nu undrar jag om det likadant som det finns listor över emigranter finns listor över de som kom inresande tillbaka hem eller var jag annars skulle kunna hitta motsvarande uppgifter? Har sökt men hittar hittills inget arkiv av intresse.

2021-01-31, 13:21
Svar #1

Utloggad Ulf Berggren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3749
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 00:38
    • Visa profil
    • www.stacken.kth.se/~ulfb/genealogi.html
Ja, det finns det, länsvis, även om jag inte minns vilket år de börjar. Vissa län är registrerade och registren finns liksom själva immigrationslistorna på Riksarkivet Arninge, men Malmöhus län är inte registrerat vad jag minns så där får man leta fram rätt notis själv. Åtminstone registren är också fotograferade.
Ulf Berggren

2021-02-06, 22:51
Svar #2

Utloggad Lina Berg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 92
  • Senast inloggad: 2022-04-02, 10:41
    • Visa profil

2021-02-06, 23:02
Svar #3

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6916
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 17:32
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Det finns SCB-utdrag från församlingarnas flyttlängder, med de som flyttat ut från (1861-1940) och in till (1875-1940) Sverige. I SVAR:s labyrint ligger de väl dolda under den intetsägande rubriken Summariska folkmängdsredogörelser.

Den första sidan av blanketten för respektive år är bara en statistisk sammanställning, men på nästa sida finns listan med flyttande personer.
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna