ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ingebor Persdotter i Huse  (läst 299 gånger)

2021-01-27, 16:50
läst 299 gånger

Utloggad Ann-Margret Ahlin

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 42
  • Senast inloggad: 2023-01-06, 19:59
    • Visa profil

Rätt Ingeborg Persdotter?
I mitt sökande efter den Ingeborg Persdotter, piga i Karlsgård Österåsen Häggenås, som 1755-01-01 (Hgs C:2 Bild168) gifte sig med Per Persson Grundberg i Huse i hans andra gifte, har jag granskat och följt upp många födelsenotiser i Häggenås m. o. Nu återstår denna: (Häggenås C:1 s150)


Den 23 nov (1731) döptes i Häggestad Maria Eriksdotter et patris absentis i Lijt
barn Ingebor 
Testes: Olof Persson i Grötom, Olof Ersson ---------Finland!? Olof Olofsson i Kouksta, Lars Pärsson i Huse, hustru Märta Carlsdotter i Kouksta, h Elisabet Ersdotter ibidem, hust Maria Eriksdotter i Grötom, pig Magnhild Olofsdotter, Kerstin Olofsdotter i Kougsta.


Jag är osäker på en del ord. Är fadern eller ett av vittnena från Finland? Är fadern en vanlig ”fader okänd” eller är han bara på en nödvändig resa till kanske Finland och inte kunde närvara vid dopet?
Varför påpekas det att dopet sker i Häggesta?


Är det någon som bär känsel på dessa personer och kan hjälpa mig?
Tacksam!


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna