ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ny text i huvudet?  (läst 571 gånger)

2021-01-23, 19:28
läst 571 gånger

Utloggad Staffan Bergh

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2956
  • Senast inloggad: 2024-04-22, 07:23
  • aka festerman
    • Visa profil
    • BFiles
Den här texten

Citera
Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

har tillkommit i både huvud- och fot-text på Anbytarforum.

Finns det någon tanke med det? Något som vi användare behöver förhålla sig till? 
mvh /staffan -- BFiles

2021-01-23, 19:55
Svar #1

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6924
  • Senast inloggad: 2024-04-24, 19:31
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Det betyder att varje inläggsskribent är personligen ansvarig för att innehållet i inläggen är lagligt. Men det är inget nytt; så har det varit hela tiden, även om den texten inte har stått där tidigare.

F.ö. hade det sett bättre ut om den texten hade varit lika stor som den övriga texten som den står intill och inte delvis dolts av rubrikfälten, alltså "Logga in" och diskussionsrubriken vid förhandsgranskning m.m.
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2021-01-23, 20:09
Svar #2

Utloggad Staffan Bergh

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2956
  • Senast inloggad: 2024-04-22, 07:23
  • aka festerman
    • Visa profil
    • BFiles
Förutom den inte så optimala layouten ... så hade det varit snyggare om det stod just så som Jörgen förklarar det; dvs 

Citera
Varje inläggsskribent är personligen ansvarig för att innehållet i deras inlägg är lagligt.

Då blir det inte upp till användaren/läsaren att lista ut betydelsen ...

Eftersom detta bara gäller de som skriver inlägg, så kan det med fördel begränsas till redigeringssidan. Fast allra helst sätter man det i ordningsreglerna, och tvingar varje ny användare att sign off på dom (jag kommer inte ihåg om jag gjort det ...) -- och klottrar inte ner gränssnittet, inte ens editorn, med onödiga element.
mvh /staffan -- BFiles

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna