ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Min gammelfarfar  (läst 446 gånger)

2021-01-15, 23:48
läst 446 gånger

Utloggad Jonny Pettersson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 19
  • Senast inloggad: 2022-12-29, 21:44
    • Visa profil
Jag skulle så gärna vilja ha hjälp med att reda ut min gammelfarfars liv, tex vart han gick i skola och olika platser han bodde osv. Jag har ett par bilder på honom, han var med och flyttade kyrkan från Bodarne till Laxå.
Han hette Gustaf Ludvig Pettersson[/size], född 9 oktober 1849 i Sandviken, Finnerödja.Kan någon som är duktig på att hitta hitta info hjälpa mig?[size=78%]

2021-01-16, 01:06
Svar #1

Utloggad Anti Poika

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1729
  • Senast inloggad: 2021-03-11, 19:57
    • Visa profil
Ur födelseboken: 13/9 1849: Gustaf Ludvig. Föräldrar: Peter Persson & Maja Gr. Johansdotter, bondfolk i Sandviken
Finnerödja kyrkoarkiv, Födelse- och dopböcker, SE/ULA/10251/C/5 (1849-1870), bildid: C0050106_00011, sida 6

Sök upp familjen i husförhörslängden för samma tid i Finnerödja kyrkoarkiv. Se by- och gårdsregistret i början av husförhörslängden, där Sandviken kan hittas. Följ honom sedan framåt genom husförhörslängderna och församlingsböckerna.
Mvh Anti

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna