ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Peter Boberg i Stockholm år 1763?  (läst 432 gånger)

2021-01-04, 18:02
läst 432 gånger

Utloggad Berndt Boberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 261
  • Senast inloggad: 2024-04-04, 16:57
    • Visa profil
Hos Arkiv Digital: Vid  Riksgäldsarkiven Riksens ständers kontor Kammarkontoret > Gla:580 (1763) Bild: 4379 / Sida: 858 finns denna Boberg herre med antecknad. Om där finns någon av er  som är hundra procent säker på att ni har läst mer information om honom så skulle jag vara mycket tacksam om ni vill informera mig om detta?


Med vänliga hälsningar
     Berndt Boberg



2021-01-05, 19:34
Svar #1

Utloggad Berndt Boberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 261
  • Senast inloggad: 2024-04-04, 16:57
    • Visa profil
Via Arkiv Digital register över döda så hittar man ju information om två stycken med namnet Peter Boberg som har avlidit på platser i Stockholm som tillhörde Hedvig Elonora församling, den äldres dödsdatum var den 1775-09-20, och den yngres dödsdatum var den 1781-08-01, och denne har jag ej lyckats med att hitta i den aktuella födelse & dopboken som har tillhört denna församling. Men här finns ju aktuella husförhörs längder som har tillhört denna församling, så där bör man ju hitta ytterligare information om dessa två aktuella Peter Boberg herrar?


Med vänliga hälsningar
      Berndt Boberg 

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna