ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anders Boberg år 1758 i Stockholm?  (läst 394 gånger)

2020-12-30, 21:04
läst 394 gånger

Utloggad Berndt Boberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 261
  • Senast inloggad: 2024-04-04, 16:57
    • Visa profil
Denne påstås vara född år 1738? Om där finns någon av er som är hundra procent säker på var denne var född, eller vilka som var syskon till honom så skulle jag vara mycket tacksam om ni vill informera mig om detta?


Med vänliga hälsningar
      Berndt Boberg

2020-12-31, 10:59
Svar #1

Utloggad Åke Carlsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 10480
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 19:13
    • Visa profil
    • Gensvaret
Berndt, under de senaste dagarna har du skrivit fyra inlägg av detta slag som alla gäller personer med familjenamnet Boberg. Inte i något av fallen framgår det varifrån grunduppgifterna är hämtade. Utsikterna att få hjälp blir större om man kan ange källhänvisningar. Så komplettera gärna med sådana.

2020-12-31, 19:21
Svar #2

Utloggad Berndt Boberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 261
  • Senast inloggad: 2024-04-04, 16:57
    • Visa profil
Bäste Åke Carlsson,
Angående denna Anders Boberg så har jag hittat min information om honom via Riksarkivet husförhörslängder (1758-1760) vid Bild: 71 / Sida: 61 i Jacob och Johannes kyrkoarkiv, och ni så väl som jag vet ju att det är mycket tidsödande att granska sådana här aktuella gamla handlingar, och sedan kan där ju finnas personer som släktforskar som av en slump har råkat hitta en Anders Boberg som var född 1738?


Jag håller för tillfället på med att granska gamla husförhörslängder ifrån Stockholms församlingar ifrån cirka år 1750-1766 och detta göra jag för att försöka  kunna säkerställa identiteten på en Boberg herre där det förekommer båda tilltals förnamnen Lorentz & Lars på, och mycket tyder på att denne var född på 1730 talet, angående denna Boberg herre så är jag ju hundra procent säker på att han har varit bofast i Stockholm åtminstone redan år 1765.


Med vänliga hälsningar
      Berndt Boberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna