Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se
[url][/url]
[url=][/url]
[url=https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Häxprocessen_i_Finspång][/url]
[url=https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Häxprocessen_i_Finspång]Wikipedia om häxprocessen[/url]
Anna-Lena, du kanske inte vill avslöja något före boken, annars: har du hittat henne i en födelsebok?hälsn IngridBe
Det här låter väldigt spännande!!!
Ordet mystik passar utmärkt till att förstå varför Bernadotte blev kungafamilj. Vilka nu än orsaken var, om det var politik och förhållande till Europas kungar och makthavare eller om vi helt enkelt inte hade någon inhemsk att enas kring.
Jag kommer köpa den!
Det borde väl gå att visa och informera om boken under "säljes". VH Klas
Hej, Anna-Lena! Nu har jag läst boken. Mycket intressant, och fast mycket fakta lättläst och spännande . Jag tycker om att läsa personernas egna ord. Att Oscara var född 1816 och inte 1815 gör ju prinsen ett år äldre, och man vet att de träffat varandra, till skillnad mot i många andra släkthistorier. Men fick just syn på en sak: skulle Jacquette ha stått fadder i barnhuset bara en månad innan hon själv skulle föda? Eller ibland behövde kanske inte faddrarna närvara.hälsn Ingrid Be
Hej Anna-Lena!Det är en helt fantastisk bok om Jacquette och hennes liv. Jag inser att det måste ha varit en grannlaga uppgift att via olika arkiv hitta små texter i brevväxlingar där så många brev förkommit eller av olika skäl förstörts. För min egen del blir Oscara den perfekta myten, ett hittebarn med kungligt namn, sina första år uppväxt hos fosterfamiljer som har liknande social ställning som de allra flesta av mina anfäder. En folkets prinsessa, som vid sex års ålder utklassar alla vid husförhöret. Ändå bortskickad, gömd och förnekad av Bernadotte. Bernadotte kommer aldrig döpa någon dotter till Oscara. Hon och det namnet får för mig tillhöra det kungarike som tillhör folket, som är fritt, oberoende och alliansfritt, med förmåga att spöa skiten ur vilken stormakt som helst oavsett.
Inskriptionen på den gamla och nya obelisken vid slottet. Det är inte många platser hans namn finns nämnt. Men jag nämner honom, någon måste göra det. Läs boken om Jaquette Gyldenstolpe.
Så min fråga är, kan Gustav IV Adolph vara far till Jacquette?