ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Letar o letar....  (läst 1275 gånger)

2020-12-10, 18:48
läst 1275 gånger

Utloggad Majbrit Andree

• Anbytare *
  • Antal inlägg: 13
  • Senast inloggad: 2021-10-21, 16:57
    • Visa profil
Denna hemsida verkar inte vara så aktivt. Ser att de flesta inlägg är gamla, så nu förstår jag att man inte får svar.....hm synd.

2020-12-10, 20:27
Svar #1

Utloggad Staffan Bergh

• Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2760
  • Senast inloggad: 2023-06-08, 20:23
  • aka festerman
    • Visa profil
    • BFiles
Om du tittar bara i den här tråden -- som är för att testa hur det funkar, innan man frågar på riktigt -- så har du ju rätt, här är inte så mycket aktivitet.

Och det är sant att de flesta svar är gamla -- Anbytarforum har ju hållit på sedan 1998, och inget har kastats bort. Fast det tillkommer nya svar hela tiden ...

Om du har en specifik fråga, så kan du väl ställa den?
mvh /staffan -- BFiles

2020-12-10, 21:32
Svar #2

Utloggad Jörgen Tollesson

• Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6224
  • Senast inloggad: 2023-06-08, 07:50
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Majbrit har ställt fyra frågor - och fått svar på alla...

Att "inget har kastats bort" i Anbytarforum stämmer inte. Vi som har varit med länge vet att censursaxen har varit flitigt använd genom åren. Bara på mitt konto saknas säkert några hundra inlägg...
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2020-12-10, 21:41
Svar #3

Utloggad Staffan Bergh

• Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2760
  • Senast inloggad: 2023-06-08, 20:23
  • aka festerman
    • Visa profil
    • BFiles
OK, det är ju ganska o-bra att så mycket har tagits bort  ...

Fast det betyder också att svarsfrekvensen är ännu högre än det verkar vid första påseendet ... :)

Av räknaren på postningar (just nu > 1 500 000) kan man anta sig till ~75 000 postningar/år i snitt.
mvh /staffan -- BFiles

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Annonser

Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna