ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Generalmönsterrullor- Västgöta kavalleriregemente 528(1714-1715) bild 154  (läst 391 gånger)

2020-12-10, 18:15
läst 391 gånger

Utloggad Ann Wendel

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 165
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 16:37
    • Visa profil
Hej, är det någon som kan hjälpa mig att tyda vad som står i kolumnerna överst på sidan. Förstår inte var jag ska leta efter soldatens namn.
Tacksam för hjälp Ann

2020-12-11, 17:54
Svar #1

Utloggad Kjell Danielsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 189
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 15:49
    • Visa profil
Hej Ann, prova att söka i soldatregistret, där kan du få fram ett soldatnummer
exempelvis:Aktnummer: LH-12-0086-1710
http://soldat.elektronikhuset.it/search.sv.aspx

mvh/Kjell[/size]

2020-12-12, 17:42
Svar #2

Utloggad Ann Wendel

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 165
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 16:37
    • Visa profil
Hej Kjell, tack för tips. Har dock aldrig lyckats hitta någon denna väg😬, inte heller denna gång. Jag antar att man måste vara exakt med alla stavningar, datum mm för att lyckas. Warfinge är ett speciellt namn och jag tänkte att det kunde vara ett soldatnamn. Stina Hwarfinge Johansdotter far, Johan Eriksson Hwarfinge, var enligt en uppgift korpral men var vet jag inte. Jag har letat i Skaraborgs regemente och i Västgöta kavalleriregemente men inte kunnat hitta honom. Jag är inte så bra på att läsa gammal skrift men tänkte att jag kanske kunna hitta honom om jag förstod i vilken kolumn jag skulle leta🤣

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna