ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lars Svensson/Anna-Cajsa Jaensdotter, Hemmesjö  (läst 237 gånger)

2020-12-06, 15:29
läst 237 gånger

Utloggad Lennart Forsberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 311
  • Senast inloggad: 2021-08-24, 23:47
    • Visa profil
Lars Svensson f.1737 samt hans hustru i första "äktet", Anna-Cajsa Jeansdotter f.1748 fick minst fyra (4) barn nämligen Anders f. 1774 31/1, Peter f. 1780 26/8, Johannes f. 1784 11/3 samt Daniel f. 1789 10/5. Samtliga födda i Hemmesjö. Tillkommer ett (1) barn, Sven f. 1762, som jag inte lyckats spåra ö h t, vare sig födelseplats och/eller datum för födsel. Familjen finns att betrakta i Hemmesjö A1:2 s. 245 samt A!:3 s.59 resp s. 203. Efter den senaste angivelsen "försvinner" alla barn någonstans. Peter, min ana har jag "koll" på men däremot icke de andra barnen då längder/flytt- för resp år saknas. Min undran, givetvis, om någon "där ute" kan vara mig behjälplig på uppgifter om dessa försvunna barn. Tycker mig ha "kollat" så mkt jag kan, om inte annat i närområdet.

Mvh/Lennart
Norra Sandsjö (F-län)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna