ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jonas född 1713  (läst 399 gånger)

2020-11-28, 19:34
läst 399 gånger

Utloggad Per-Olov Guldbrand

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 77
  • Senast inloggad: 2024-02-12, 20:25
    • Visa profil
En fråga till på Torsö. Denna gång Torsö C:1 sid 347.
Den 7 Trinitus? föddes en Jonas som kan vara min ffmmmff. Kan någon hjälpa mig med texten här.

Hälsningar

Per-Olov Guldbrand

2020-11-29, 22:23
Svar #1

Utloggad Gerd Johansson

  • Gerd Johansson
  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 412
  • Senast inloggad: 2024-02-03, 19:41
    • Visa profil
Hej Per-Olof!
Jag gissar att det är denne Jonas som var gift med Britta som jag svarade dig om i din tråd. Min Jonas Larsson avled 1767-03-05 i Brommösund, torsö. Enligt dödbok hette föräldrarna Lars och Ingrid. Jag har hittat en bouppteckning efter Lars Biörsson 1753 där hustrun hette Ingrid Eriksdotter och en son Jonas Larsson, som jag bedömde vara min Jonas. Det är likadant här jag jag inte tidigare kopplat födelsenotisen till min Jonas. Jag kanske inte ens hade sett den tidigare, minns inte vilket.


Min tolkning av födelsenotisen. 7 Trinit. Christnades  Larses son vid Sunnet nomine Jonas. Witn. Rafvel i Häslestad, Lars i Lapperud, Hr Kyrkioherdens ? Elika Biärman, hust Margreta i Boda. (Sunnet = Sundet)


Jag har lite mer uppgifter om Lars och Ingrids föräldrar.


Gerd



Gerd Johansson
Tråvad

2020-11-30, 10:15
Svar #2

Utloggad Per-Olov Guldbrand

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 77
  • Senast inloggad: 2024-02-12, 20:25
    • Visa profil
Hej igen Gerd
Det ser ut att vara samma Jonas/Jean det handlar om.

Jag härstammar sedan från Jonas son Lars Jonsson 1740-1830 och hans dotter Eva Larsdotter 1768-1836.

Vore tacksam om jag finge ta del av den ytterligare information du har om denna släktgren.

Hälsningar

Per-Olov Guldbrand

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna