ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Utomäktenskapligt barn till AC Raab?  (läst 401 gånger)

2020-11-17, 07:44
läst 401 gånger

Utloggad Caroline Lundgren

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 46
  • Senast inloggad: 2024-04-06, 13:38
    • Visa profil
Hej!


Har gjort DNA test och hittar så intressant en amerikan som är släkt både via min mor och min fars sida (den enda som är det förutom min bror). Båda släkterna bodde strax norr om Kalmar andra halvan av 1800 talet. Den amerikanen har en släktberättelse där hans anfader Johan Algot Andersson f 1866 i Böle, Ryssby skulle vara utomäktenskaplig son till friherre Adam Christian Raab (eller möjligen nära manlig släkting) som är min mormors mormors far. DNA mässigt skulle det absolut kunna stämma, men han är född i en familj där föräldrarna är gifta sedan flera år och det finns syskon både före och efter och det finns inget som antyder oäkta i födelseboken. Däremot är hans far Anders Peter Nilsson f 1840 utomäktenskapligt född. Är det någon som känner till något om ett utomäktenskapligt barn i Raabfamiljen vid den tiden?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna