ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anders Boberg i Eskilstuna Stad Socken?  (läst 415 gånger)

2020-11-16, 23:59
läst 415 gånger

Utloggad Berndt Boberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 261
  • Senast inloggad: 2024-04-04, 16:57
    • Visa profil
Ja denne finns antecknad där i år 1766 Mantalslängder, om där finns någon av er som har information om honom så skulle jag vara mycket tacksam om ni vill informera mig om denna information?


Med vänliga hälsningar
      Berndt Boberg

2020-11-17, 20:30
Svar #1

Utloggad Berndt Boberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 261
  • Senast inloggad: 2024-04-04, 16:57
    • Visa profil
Mycket tyder på att denne blev vigd d. 15,05.1774 i Eskilstuna Kloster och Fors församling, och dennes yrke då påstås ha varit snickarmästar, så eventuellt kan denne ha varit bror till min förfäder Nils Boberg som avled 17.11.1808 vid Bronäs i Lilla Malma församling, och eventuellt även till den Lars Boberg som avled d. 01.04.1789 i Malmköping, och denne påstås ha varit född på en plats i Södermanland år 1734 eller 1738? Eventuellt kan alla dessa tre Boberg herrar ha varit föda i närheten av Eskilstuna?


Med vänliga hälsningar
      Berndt Boberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna