ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Soldaten Nils Boberg ifrån Lind std i Sköldinge församling?  (läst 243 gånger)

2020-11-13, 23:19
läst 243 gånger

Utloggad Berndt Boberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 261
  • Senast inloggad: 2024-04-04, 16:57
    • Visa profil
År 1723 kan denne eventuellt ha varit 46 år gammal? Han var far till minst tre barn. Sonen Lars Boberg var f. 05.01.1722, dottern Maria Boberg var f. 01.12.1727 och sonen Nils Boberg var f. 05.02.1733, och samtliga dessa tre barn till honom påstås ha blivit föda vid Lind std i Sköldinge församling. Jag gör ju bedömningen att eventuellt skulle det kunna vara så att denna  soldaten Nils Boberg var farfar till min förfäder Inspektor Nils Boberg som avled d. 17.11.1808 vid Bronäs i Lilla Malma församling? Soldaten Nils Bobergs son Lars Boberg var ju gammal nog för att vara far till en son som var f. 28.02.1744? Denna Bobergsläkt tycks ju ha varit glada för att döpa sina söner till förnamnet Nils, och dessutom ligger ju den aktuella orten ganska nära Malmköping. Finns där någon av er som är säker på att ni har information om denna aktuella Lars Boberg eller äldre halv bröder till honom så skulle jag vara mycket tacksam om ni vill informera mig om denna information?


Med vänliga hälsningar
      Berndt Boberg 

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna