ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fru Kristina Andersson  (läst 388 gånger)

2020-11-13, 14:58
läst 388 gånger

Utloggad Ingela Lindgren Andersson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 46
  • Senast inloggad: 2021-10-25, 07:42
    • Visa profil
Hej! Min farmor avled 1987 och i dagarn har hennes son, min fabror, född 1942, hittat en svart skrivbok från hennes hand. Hon är född 1901 i Månslunda, Fågeltofta socken, Skåne. På insidan av boken står det dels hennes namn, men också Fru Kristina Andersson, Lövestad. Lövestad ligger nästgårds till Månslunda och Ida skriver sin adress Box 1 Lövestad. Vet någon vem Fru Kristina Andersson kan vara? Boken härrör sig från 1915 och framåt, såvitt jag kan förstå. Jag tänker att det kan vara hennes skolfröken. I texten är vissa ord understrukna, varför det? Boken innehåller avskrifter av texter, oftast kärleks-dikter -visor, men på vissa sidor längst bak i boken har inte Idas själv skrivit utan där står enbart signatur efter texten. Vad är det för sorts bok? Många frågor. Se bifogade filer. Vänliga hälsningar Ingela Lindgren Andersson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna