ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Elna Eskilsdotter krak Född 1708 Borgholm  (läst 835 gånger)

2020-11-12, 20:42
läst 835 gånger

Utloggad Anitca Persson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 24
  • Senast inloggad: 2020-12-28, 08:21
    • Visa profil
Hej!

Söker information om Elna Eskilsdotter Krak född 1708 Borgholm. Död 1790-01-26 i Vanstad
Fader Eskil Persson (död 1756).

Elna Eskilsdotter gift sig  med Friedrich Larsson Malmström (f 1709 i Sölvesborg, död 1787 i Vanstad) Båda är direkt förfader till mig i 8 generationen.
Tacksam för all information jag kan få om dem

Mvh
Anitca

2020-11-12, 23:50
Svar #1

Utloggad Birgitta Berkemar

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6067
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 11:12
    • Visa profil
Hej!


Varifrån har du fått uppgiften att Elna var född på Öland? Har du källorna till hennes födsel och vigsel?
Hennes födsel går inte att finna någonstans på Öland. Var dog hennes far?
Lämna fler uppgifter om du har.
Birgitta B

2020-11-13, 10:08
Svar #2

Utloggad Margaretha Axelsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5407
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 12:22
    • Visa profil
Enl Martin Brandts antavla skulle Elna Eskilsdr Krak ev vara dotter till Eskil Olsson och Brita Casparsdr i Sölvesborg.

2020-11-15, 11:55
Svar #3

Utloggad Anitca Persson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 24
  • Senast inloggad: 2020-12-28, 08:21
    • Visa profil
Hej!


Varifrån har du fått uppgiften att Elna var född på Öland? Har du källorna till hennes födsel och vigsel?
Hennes födsel går inte att finna någonstans på Öland. Var dog hennes far?
Lämna fler uppgifter om du har.

Hej! Jag fick en smartmatch via MyHeritage och där kom det upp att hon var född i Borgholm... men vet inte om det stämmer eftersom jag inte hittar någon födelsenotis

2020-11-15, 12:01
Svar #4

Utloggad Anitca Persson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 24
  • Senast inloggad: 2020-12-28, 08:21
    • Visa profil
Enl Martin Brandts antavla skulle Elna Eskilsdr Krak ev vara dotter till Eskil Olsson och Brita Casparsdr i Sölvesborg.

Hej!

ej! Jag fick en smartmatch via MyHeritage och där kom det upp att hon var född i Borgholm. Men jag förstår att det inte stämmer eftersom det inte finns någon födelsenotis att hitta. Jag får nog kontakta Martin Brandt och fråga honom lite mer. Tack för ditt svar

2020-11-20, 08:53
Svar #5

Utloggad Martin Brandt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1185
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 10:33
  • Se web för epost: https://brandt.slektforskning.se
    • Visa profil
    • Martin Brandts antavlor
Hej Anitca,

Tyvärr har ingen riktigt klurat ut ännu vem Elna Eskildotter Krak är barn till. Har tyvärr inget om hennes ursprung.

Uppgiften om Sölvesborg och Eskil Olsson där är ett forskningsuppslag att undersöka, inget som på något sätt behöver stämma (vilket är anledningen till att det bara ligger som en anteckning på min webbsida och inte som en del av släktträdet).

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna