ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Horn/Deschusa  (läst 759 gånger)

2020-11-04, 12:29
läst 759 gånger

Utloggad Leif Olsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 31
  • Senast inloggad: 2021-01-16, 08:49
    • Visa profil
Hej.
Söker för svärdotters räkning, Evelyn Horn född 19300801 troligen i Berlin och hennes fader Mauritz Horn och moder Gertrud född Deschusa. Tror mej veta att de utvandrade till England under 1930-talet och att Mauritz dödades under att bombanfall. Familjen kan också ha funnits i Cardiff. Evelyn avled på Åland 19820621. Min tyska är inte bra men all information är av stort värde. tack på förhand.

2020-11-24, 21:45
Svar #1

Utloggad Anna Peters

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 340
  • Senast inloggad: 2024-02-27, 18:57
    • Visa profil
Det finns ett giftermålsbevis för Evelyns föräldrar från 1935. Såvitt jag kan förstå finns det även detsamma för morföräldrarna, kanske även ett foto på mormodern. Om du skickar mig ett meddelande kan jag skicka över dokument till dig om du vill, inklusive översättning av innehåll.

2020-11-26, 10:50
Svar #2

Utloggad Leif Olsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 31
  • Senast inloggad: 2021-01-16, 08:49
    • Visa profil
Tack för svaret Anna
Jag vore jätteglad om du vill ta dej tiden att sända mej den information som du har. Jag försökte skicka ett liknande meddelande men vet inte om det gick fram. Ser fram emot ny kontakt. Världen är inte så stor ibland då du forskar på hälsingesocknar där min släkt har ett antal "grenar" men det är ett annat ämne.
Ha en bra helg
Leffe
kittenolsson@gmail.com

2023-04-13, 15:52
Svar #3

Utloggad Denise Sundström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2024-04-17, 14:52
    • Visa profil
Hej!
Min mormor och morfar hette Gertrude och Mauritz Horn och min mamma hette Evelyn. Dom emigrerade i slutet av 1930  till Cardiff i Wales. Mamma var född i Berlin och dog i Hammarland på Åland. Får gärna höra av er.
Mvh
Denise Sundström

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna