ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Dödsorsak m.m.  (läst 389 gånger)

2020-11-01, 11:11
läst 389 gånger

Utloggad Tord Eriksson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 104
  • Senast inloggad: 2024-02-12, 13:30
    • Visa profil
När Elin Augusta Linnea Palm föddes den 12 juni 1886 i Vetlanda, Jönköping, var fadern, Johannes, 43 år och modern, Anna, 33 år. Hon fick en son med Karl Albin Blomberg. Hon gifte sig sedan med Anders Gustav Eriksson och de fick en son tillsammans. Hon avled den 20 augusti 1925 i Göteborgs Gamlestad, Västra Götaland, i en ålder av 39.
[/size]Går det att få veta vad hon dog av eller varför så ung, hade hon missbruksproblem,? min far Arne Erik Valdemar Eriksson är den senare sonen som åkte runt i olika fosterfamiljer, han ville aldrig tala om sin mor, jag har hittat en del om hans uppväxt från socialtjänst och hjälp på olika sätt, men inget om min farmors levnad i Göteborg, min farfar Anders Gustav försörjde sig som "åkare" med häst och lastbil samt diverse beredskapsarbeten och ströjobb, går det att få reda på något.[/font][/color]
Tacksam för svar[/font][/color]
Tord Eriksson[/font][/color]

2020-11-01, 11:31
Svar #1

Utloggad Anita Aronsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 336
  • Senast inloggad: 2024-03-30, 16:43
    • Visa profil
Tord!

Dödsorsak:
Hodgkins lymfom = lymfogranulomatos = cancer i lymfsystemet
https://sok.riksarkivet.se/bildvisning/A0032355_00793
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hodgkins_lymfom

Mvh Anita Aronsson

2020-11-01, 13:51
Svar #2

Utloggad Tord Eriksson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 104
  • Senast inloggad: 2024-02-12, 13:30
    • Visa profil
Tack för snabb information

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna