ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Efterförd  (läst 845 gånger)

2020-10-28, 09:16
läst 845 gånger

Utloggad Anna-Maria Blomgren

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 11
  • Senast inloggad: 2023-04-27, 16:07
    • Visa profil
Jag söker uppgifter om skådespelerskan Julia Caesars liv, och har hittat i mantalslängder och i folkräkningen 1900 att hennes pappa "efterföres". Familjen bodde i Stockholm men mannen vistades i Målilla. De var fattiga och äktenskapet verkade inte fungera, så han flyttade väl iväg. Men vad är egentligen betydelsen av "efterföres" eller att man är "efterförd"? Det har ju med mantalsskrivningen att göra, men jag begriper inte riktigt. Jag har letat i inflyttningsböckerna Målilla församling, men hittar ingen Gustaf Alfred Gustafsson Caesar född 1850 i någon inskrivningsbok, vare sig 1899-1902. Kan det vara så att man inte blev noterad dit man kom om man fortfarande var skriven i Stockholm? Tacksam om någon vet och vill förklara! mvh Anna-Maria

2020-10-28, 09:27
Svar #1

Utloggad Åke Wahlqvist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1217
  • Senast inloggad: 2024-04-11, 21:13
    • Visa profil
    • akewah.se

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna