ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Död och begravning F 1/2a  (läst 662 gånger)

2020-10-27, 18:06
läst 662 gånger

Utloggad Madeleine Axberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 365
  • Senast inloggad: 2024-04-05, 13:36
    • Visa profil
Christian Erikssen Nilsen dog 3 februari 1879 i Rio de Janeiro. Hans död finns inskriven i Gävle Heliga Trefaldighets död och begravningsbok F 1/2a sidan 99, löpnummet 109. Det finns en text i kolumnen ”enligt betyg” samt i kolumnen ”anteckning”. Kan någon hjälpa mig att tyda texten?
Hälsar Madeleine

2020-10-27, 18:58
Svar #1

Utloggad Leif Lundkvist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4528
  • Senast inloggad: 2024-04-20, 02:51
    • Visa profil
Det står "Attest från Andersson Åkesson" plus en förkortning som kanske är SB. Jag ser dem på ett ställe till men då som "Åkesson Andersson SB?" Men vad betyder förkortningen?

2020-10-28, 17:08
Svar #2

Utloggad Madeleine Axberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 365
  • Senast inloggad: 2024-04-05, 13:36
    • Visa profil
Tack

Jag undrar om inte förkortningen kan vara gbg. Skulle i så fall kunna vara Göteborg. Man undrar ju vad för attest och vilka är Andersdon och Åkesson. Någon som vet om attesterna finns tillgängliga och i så fall var?
Hälsar Madeleine

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna