ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Danskt Kongabrev  (läst 630 gånger)

2020-10-22, 15:26
läst 630 gånger

Utloggad Dag Lundqvist

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 75
  • Senast inloggad: 2022-03-28, 07:34
    • Visa profil
Hej,


Denna link går till det Norska Digitalarkivet. Det var var en kunglig godkännande för äktenskapet mellan Louis Frideric de Vigul og Rebecca Charlotta Hummelbäck. Jag kan bar tyda enskaka ord i texten och skulle väldigt gärna vilja veta vad som står. Kan noen hjälpa?


Linken är:  https://media.digitalarkivet.no/view/60496/776


I tillfälle man måste måste ha användarnamn och passord för att få läsa så har jag bifogat 2 skärdumps av texten. Klarar någon av detta?


MVH


Dag Lundqvist

2021-02-27, 12:16
Svar #1

Utloggad Inger Söder

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2021-03-18, 14:24
    • Visa profil
Kan tyvärr inte läsa texten. Men jag har en fråga till dig då jag jobbar med projektet Namn åt de döda och har en Johanna Lovisa Vigult f. 82 som dör i Misterhult 18551221. Min fråga är om du vet var och när hon är född. Jag googlade på hennes namn och fick upp denna länk. Skcikade pm i detta forum men vet inte om det blev rätt gjort. Om du vet något får du gärna skicka till min mail. i.soder@telia.com


Mvh Inger Söder

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna